|| Just Him ||
Contest Ibu Kau Inspirasiku
Saturday 14 April 2012 @ 18:44 | 0 Comment [s]



Assalamualaikum , hye ! ^^ 

Hari nie , saya na join Contest Ibu Kau Inspirasiku by Just Tupperware and U . Thanks yea sudi ajak saya join . ^^





Dalam contest nie , saya diminta untuk menceritakan tentang ibu saya sehingga beliau boleh mejadi inspirasi saya . Entry yang akan saya tulis tentang ibu saya bukanlah fake semata-mata untuk memenangi hadiah tu . Sebenarnya memang saya da berhajat lama nak tulis entry tentang ibu saya . ^^

Saya mempunyai tiga orang adik-beradik termasuklah saya . Setiap orang , ibu saya lahirkan secara bedah . Bayangkan , perut beliau dibedah sebanyak tiga kali . Sakit kan ? Tapi apa yang boleh buat Tuhan da takdirkan . Okey , serius saya cakap , saya dan adik-beradik saya suka sangat buat hal then degil pulak tu . Dari kecil sampai besar , adew jew problem yang kami bagi dekat my mom . Air mata mom saya da banyak kali tumpah sebab kami . 

Samapi sekarang , walaupun da besar mom saya still je layan kami adik-beradik macam budak kecik . Pagi-2 gerakkan kami bangun tido , basuh baju , siapkan sarapan . Pernah je terdetik dalam hati , mama nie tak penat ke buat semua nie ? Sekarang baru saya faham , mom saya buat semua tu sebab dia ta nak kami jadi macam dia . Ibu kepada mom saya dah meninggal sebelum sempat ibu saya dewasa sepenuhnya . Di akhir hidup nenek saya , dia da ta bole nak curahkan kasih sayang kepada mom saya sebab sakit tenat . 

Mom saya memang kuat orangnya. Walaupun difitnah , dianiaya orang , dia tetap tabah dan sabar . Semuanya untuk kami sekeluarga . I love My MOM !

************
Okey , sori sebab entry tentang mom saya panjang sangat . Meluahkan apew yang terbuku di hati la katakan .

saya tag -- > Hanna
             -- > Salimi 

Saya da follow sumer syarat-2 contest nie . Insyallah , kalau adew rezeki dapat la . Aminn ~~ 


Older Post | Newer Post





Assalamualaikum. Thanks for coming into my blog. Leave your footstep at my tagboard and follow please Don't forget to come here again !


DiaryAboutNovelSite