|| Just Him ||
Karma Lettuw !
Saturday 31 March 2012 @ 17:02 | 0 Comment [s]








#Entry ini agak panas so sila sediakan ais secukupnya !


Assalamualaikum , hye ollss . Saya happy sangat hari nie sebab baru balik dari kejohanan bola jaring peringkat daerah K***a  M*** / **N . Skuwl saya dapat nombor 3. Kira okey lettuw dari kalah teros kan ? Kira ta sia-2 la saya skip Kem Pengakap untuk kursus kepimpinan Ketua Patrol .

Opss , pendahuluan terlalu melebey-lebey . Sekarang saya na citer kisah yang sebenarnya berkenaan dengan karma . Citer dya bermula 3 hari yang lepas .

*********

Masa tu , team netball saya tengah practice lawan netball . Saya selalunya amik posisi WA . Dari tahun lepas lgy saya jadi pemain utama . Then masa cikgu umumkan yang kawan saya nie nama dya A akan masuk maen separuh masa terakhir dan kawan saya yg nama T teros kata "Yeay , A maen !" tros saya tersentap . (T tu maen posisi GS) Gaya dya cakap macam ta suka je at saya . Sedih sangat dengar dya cakap macam tu sebab hari tu , dya jugak datang ngadu dekat saya yang A tu la , A nie la sekarang bila cikgu cakap cmtu , dya yeay pulak . 

Tapi , tapew saya pendam je dulu masa tu . Then lepas A tu maen ta berapa lama cikgu panggil saya masuk pulak . Saya memang tadew mood na maen masa tu sebab kuciwa dgn sikap T . Tapy saya tetap teruskan je maen . Masa saya maen , cikgu asyik tegur , kata saya nie baling gelong la ini la padahal T and GA yang ta na kejar tapi saya ngaku adew jugak salah saya . 

Saya pulak ta boleh orang pressure , terus rasa down . Then adew la masa nie si T tu baling bola tinggi , gelong plus laju , saya ta bole la na capai . Yela , kalau da laju , gelong plus tinggi mana berani na amik . Patah tangan kang ! Yang T tu boleh pulak dya tengking plus marah dekat saya sebab ta sambut bola tu . Masa tu , memang saya na nangis . Bunyi wisel je saya terus cari kawan saya nama S . Saya nangis cukup-2 at dya . Memang sedey giler nan T sebab dulu masa dya tadew kawan , saya yang pujuk plus kawan dengan dya tengok-2 dya balas cmni at sya .

Then , malam sebelum na lawan tu saya da agak yang saya nie reserve so saya malas na debar-2 sangat . Esok tu pulak masa hari perlawanan , saya buad dono je . Dorang warm up , saya ta warm up . Lepas dorang gedik-2 warm up and so on , game pown start . Separuh masa terakhir , disia-sia macam tu je . GA asyik lepas bola lepas dapat tangkap bola tu . Then baru le na tergedik-gedik suruh saya masuk . 

Masa rehat sebelum separuh masa kedua , saya pown maen . Masa tu , baru okey balek game kitorang . Dah stable . Pritt !! Wisel tamat berbunyi . Alhamdulillah , team saya menang . Masa tu , baru la orang na puji saya , "bagosla kau nie maen" , "style ler ka" and so on . Masa tu dalam hati saya , "cis , baru na puji , memang bengang !" . Lepas game tu , saya jadi pemain tetap untuk posisi WA . Alhamdulillah , masok suku akhir . 

Masa suku akhir kami lawan hari nie . Team saya menang 1 game je tapy game yang kitorang menang tu , dpt 13-1 kowt . Lpeas je lawan dengan skuwl terakhir , kami kalah . Ingatkan kalah ta layak masok separuh terakhir , kitorang pown pergi membawa diri ke Pantai Merdeka . Elok je abis makan , adew orang call my teacher kata dapat masok separoh terakhir , apa lagy , kelam kabot pergi tempat lawan tu balik . 

Sampai je , teros lawan . Team saya masa lawan semua stress , tah napew except saya siap bergelak lagi dengan WD tu . Then , adew la masa nie saya ta dapat bola kowt , tetiba je si T tu naik angin marah-2 saya kata suruh jaga elok-2 la nie la tu la . Saya angin la , yang nak marah pehal . Bukannya saya sengaja ta ambik bola tu . Tegang la kejap saya dengan dya . Then tengok-2 dya dapat bola untuk shoot banyak kali tapi ta masuk langsung dalam jaring . Memang pelik jugak la sebab dya tu pandai shoot even dari jauh . 

Then saya pikir , maybe karma sebab asyik ngata saya . Itu la , Allah da balas . Masa lawan pown maen aci buang pakai je tudung tu . Huhu ! So kepada kawan-2 , ingat Allah senantiasa , jaga aurat even masa maen netball adew macam-2 dugaan . Alhamdulillah , aurat saya terjaga je masa maen . Tahun depan insyallah , saya quit dari netball . 

Thanks pada sapew-2 yang sudi baca . Fi Amnallah . 


Older Post | Newer Post





Assalamualaikum. Thanks for coming into my blog. Leave your footstep at my tagboard and follow please Don't forget to come here again !


DiaryAboutNovelSite