|| Just Him ||
Cara dapatkan bibir merah merekah
Wednesday 11 January 2012 @ 17:33 | 0 Comment [s]




Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Wah, panjangnyer . Jawab jangan ta jawab .:face75:

Okey , entri kali nie saya nak share macam mana nak dapatkan bibir yang merah dan :98: gitu . Saya boleh terfikir nak buat entri nie masa saya nak pergi dapur tadi . Saya terpaling sekilas dekat sebuah cermin then nampak macam bibir saya jadi merah je . Then terus terfikir na buat entri nie . Hihi ! LOL !:face56:

Dekat sini , saya akan listkan beberapa cara nak dapatkan bibir merah merekah . Tapi saya tak jaminla kalau anda ikut semua list nie bibir anda akan jadi merah. Semuanya atas izin Allah , yer ?

Cara-cara mendapat bibir merekah ;

1 - Banyakkan membasahkan bibir dengan ayat Al-Quran , berikir dan berselawat . Amalkan setiap hari .

2 - Keluarkan perkataan yang baik (Jangan mencarut) . Orang sekarang bila marah sikit keluar la perkataan b**i la apew la, so elakkanla .

3 - Pastikan meminum 8 gelas air sehari dan kalau boleh pastikan minum air suam banyak-banyak. Air suam banyak khasiatnya . Na minum air Yaasin pown boleh . ^_^

4 - Makan buah-buahan yang berkhasiat seperti buah epal , buah delima , buah pisang dan lain-lain .

5 - Jangan merokok !! Merokok akan menyebabkan bibir kita menjadi warna hitam . Cuba perhatikan perokok tegar , mana ada yang bibir diorang warna merah .:20:

6 - Pakai lipbalm yang boleh melembabkan bibir kita . Ta payah la beli yang warna merah-merah sangat . Terutama sekali kepada pelajar sekolah . Kalau nak save budget , ta nak beli lipbalm , calit je Planta dekat bibir . Selalunya orang guna Planta bila bibir merekah je kan ? Tapi Planta boleh juga bantu bibir kita nampak macam basah sikit , ta kering sangat . So bila bibir nampak macam basah , bibir tu ta la nampak pucat sangat kan ?


Okey , tu aje caranya. Mudah kan ? Amal-amalkan lah selalu . Saya doakan bibir anda jadi merah macam saya . Ngee ~~:81:

Fi Amnallah . Adios .


Older Post | Newer Post





Assalamualaikum. Thanks for coming into my blog. Leave your footstep at my tagboard and follow please Don't forget to come here again !


DiaryAboutNovelSite